ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مسئولان پاسخگوی جوانان بیکار لرستان باشند/ ضرورت انسجام نمایندگان سياسي

مسئولان پاسخگوی جوانان بیکار لرستان باشند/ ضرورت انسجام نمایندگان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مسئولان پاسخگوی جوانان بیکار استان باید باشند، بر ضرورت انسجام بیشتر مجمع نمایندگان این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در پیام جمعه این هفته در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های اسلامی ملت و دولتی سرافراز و سربلند است که از تقوای الهی برخوردار باشند، تقوا لازمه ملت، دولت و کارگزاران نظام اسلامی است.
تقوا برای مسئولان نظام امری لازم‌تر است
وی عنوان کرد: البته تقوا برای کسانی که مسئولیت سنگین‌تری دارند امری لازم‌تر است، نظام اسلامی نیازمند مجموعه‌ای از کارگزاران و مدیرانی است که در برابر زرق و برق دنیا دچار لغزش نشوند، قطعاً تنها چیزی که می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد تقوا است، علت اینکه در آموزه‌های اسلامی بر پرهیزگاری و تقوا تاکید شده به خاطر جنبه رشد و کمال تقوا در فرد و اجتماع و همچنین قدرت بازدارندگی آن است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: منزلت اجتماعی، مسئولیت داشتن، محل مراجعه مردم بودن و در یک کلام تلاش برای رفع نیازهای مردم یک موهبت الهی است، کسی که در این مسیر تلاش می‌کند مسئولیتی دولتی یا غیر دولتی داشته باشد فرقی ندارد، امام علی ( ع) می‌فرماید: کاری که بر عهده تو گذاشته شده طعمه نیست، بلکه امانتی است که بر عهده تو گذاشته شده است، پس هر کس در هر جا و منزلتی که هست و فرصت خدمت رسانی پیدا کرده باید انگیزه اش ، انگیزه خدایی و نگاهش، نگاه امانت داری باشد، با خدمتی که انجام می‌دهد خدا را در این زمینه سپاسگزار باشد چرا که این امر موجب رشد و کمال انسان می‌شود و یک توفیق الهی محسوب می‌شود.
حجت الاسلام شاهرخی گفت: امام حسن عسگری می‌فرماید: شما را به تقوای الهی و پرهیزگاری در دین توصیه می‌کنم، توصیه می‌کنم به تلاش و جدیت در راه خدا، راست گویی، ادای امانت، سجده‌های طولانی و راز و نیاز با خدا، معاشرت نیکو با همسایگان و…، اینها مجموعه‌ای از تعاملات فردی و اجتماعی است.
دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر کار و فعالیتی با امید به موفقیت شروع می‌شود، این امید همراه با انسان است تا به نتیجه نهایی منتهی شود گفت: فعالیت‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بدون امید به موفقیت ره به جایی نمی‌برد، وقتی فرد یا جامعه‌ای امید به موفقیت داشته باشد هیچ گاه در حرکتشان متوقف نخواهند شد، امید به آینده و موفقیت مانند یک موتور محرکه است که هیچ گاه خاموش نخواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: امید به آینده و رسیدن به قله‌های فرهنگی و پیشرفت اقتصادی موتور محرکه‌ای است و در هر جامعه و فردی وجود داشته باشد او را به سرانجام می‌رساند، حرکت انبیا در طول تاریخ، فعالیت‌های سازنده اجتماعی، انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب تا امروز با موتور محرکه امید به پیروزی و موفقیت محقق شده است.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه امروز خط رسانه‌ای دشمن در شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و… برای این است که تصویری نامطلوب و ناکارآمد از نظام اسلامی ارائه دهد، افزود: نظام سلطه چنین القا می‌کند که راه رسیدن به موفقیت راه سازش، مذاکره و تسلیم در مقابل زور گویی های نظام سلطه است و این در حالیست که ما در همین وضعیت موجود با تحریم‌ها و مشکلات جز 10 قدرت برتر نظامی دنیا هستیم، از جهت خودکفایی به نقطه مطلوبی رسیدیم، کشور در تولید انرژی، خودکفایی از بنزین، تولید دارو، شتاب گرفتن برای اختراعات و اکتشافات، فناوری نانو و… به موفقیت‌های چشمگیری نائل شده است.
مقاومت تنها راه موفقیت ملت فلسطین
وی بیان داشت: همه اینها نشانه این است که انسان با امید به موفقیت به قله‌های پیشرفت نائل می‌شود، باید امید به آینده را در دل‌ها زنده نگه داریم، یکی از مصادیقی که توانسته امید به آینده مسیر را روشن کند و ما را صدها گام به جلو پیش ببرد تعیین روز جهانی قدس از سوی امام راحل است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید قدس موضوعی انسانی و اسلامی است و آن را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کرده‌اند افزود: قدس موضوعی تنها عربی و فلسطینی نیست، آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است، امام راحل فرمود: روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، در حقیقت روز قدس روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین عالم بیرون آورد.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در سال 1400 هجری شمسی با توجه به محدودیت‌های در رابطه با ویروس کرونا ، به شکل و شیوه‌های جدیدی این روز را گرامی می‌داریم ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس در درون با مشکلات سختی روبرو است، مخالفین حاکم این رژیم او را تحت فشار قرار داده‌اند، دولت گذشته آمریکا هم جای خودش را به دولت جدیدی داده و مجموعه این اتفاقات و اینکه مجاهدین فلسطینی، گروههای مقاومت و… به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکره با شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر قدس ره به جایی نمی‌برد، موفقیت خود را در مقاومت می‌بینند، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مذاکرات به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
وی گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری با تیزبینی و هوشمندی بر گرامیداشت روز جهانی قدس تاکید کرده‌اند، گروههای مقاومت به این درک رسیده‌اند که مذاکرات طولانی و فرسایشی آنها را به نتیجه نمی‌رساند، بلکه سبب کوچک‌تر شدن سرزمین آنها می‌شود، امروز مشاهده می‌کنیم چگونه با صلابت و محکم پاسخ تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس را می‌دهند، روز جهانی قدس منحصر در ایران و کشورهای عربی و مسلمان نیست بلکه در همه کشورها بر آزاد سازی قدس تاکید می‌شود و این در سایه تدبیر و هوشمندی امام راحل و مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مردم لرستان نیز با توجه به شرایط کرونایی و استفاده ظرفیت فضای مجازی، خلاقیت گروههای جهادی و انقلابی، دانش آموزی و دانشجویی در پویش‌های مجازی بر قدس به عنوان پایتخت فلسطین و حمایت از گروههای جهادی تاکید می‌کنند و از سخنرانی مقام معظم رهبری بهره مند می‌شوند.
مسئولان پاسخگوی جوانان بیکار لرستان باشند
حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول سه دهه گذشته بر موضوع اقتصاد و اهمیت آن تاکید زیادی داشته‌اند ادامه داد: ایشان با نامگذاری سال‌ها با موضوع اقتصاد نشان دادند که این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه ایشان بیش از دو دهه قبل فرمودند که جنگ بعدی، جنگ نظامی نخواهد بود بلکه جنگ اقتصادی خواهد بود تصریح کرد: بیانات ایشان جدی گرفته نشد و به آن عمل نشد، نتیجه آن هم وضعیتی است که با آن امروز روبرو هستیم، مردم انقلابی و متدین ایران اسلامی و لرستان، مردمی بصیر و غیرتمند هستند، حرف صادقانه را می‌پذیرند، در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب، دفاع مقدس و… حضور داشته‌اند، با انقلاب قهر نیستند و آن را از آن خود می‌دانند، البته از برخی از عملکردها ناخشنود هستند و در این راستا می‌طلبد مردم در خرداد 1400 با انتخاب بهترین فرد برای ریاست جمهوری و بهترین‌ها برای شورای اسلامی شهر و روستا، اقتصاد کشور را به ثبات و مدنظر مقام معظم رهبری برسانند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: در این راستا مسئولان استانی ما در لرستان با توجه به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها » جدی تر برای تولید و اشتغال ورود پیدا کنند، قریب به 1.5 ماه از سال جدید گذشته، کارگاه‌های تولیدی داریم که یا تعطیل هستند و یا با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، می‌طلبد که مسئولان استانی این کارگاه‌ها را دسته بندی و زمانبندی کنند، بخشی از آنها که قابل راه اندازی است را مشخص و زمان برای راه اندازی آنها تعیین کنند، اگر بخواهیم به شکل و شیوه سال‌های قبل ورود کنیم به نتیجه نهایی در زمان مورد نیاز نخواهیم رسید.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر تعیین تکلیف این کارگاه‌ها در مدت زمان محدود از سوی کارگزاران استان لرستان ادامه داد: مسئولان باید پاسخگوی جوانان بیکار استان باشند.
ضرورت انسجام بیشتر نمایندگان
وی با تقدیر از حضور مردم، جوانان و… با وجود محدودیت‌های کرونایی در مراسم شب‌های قدر گفت: حضور مردم کاملاً امید بخش بود، در این روزها شاهد کمک‌های مومنانه، احسان، همدلی و مواسات به صورت وسیع در سطح استان از سوی خیرین، گروههای جهادی و… بودیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تقدیر از فعالیت و عملکرد کادر درمان، پزشکان، پرستاران و… در سطح استان عنوان کرد: ما نیاز داریم که همچنان اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و همچنین با تزریق واکسن کرونا امیدواریم که مردم به زندگی معمولی خود برگردند.
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به دیدار با مجمع نمایندگان لرستان، تصریح کرد: در این دیدار هر یک از نمایندگان مطالب و پیگیری‌های مربوط به حوزه انتخابیه خود را بیان کردند، پیگیری در رابطه با تخصیص آب از جمله آنها بود.
وی گفت: این گونه نشست‌ها با نمایندگان می‌تواند کارگشا و راهگشا باشد، در این جلسه به نمایندگان تاکید شد که ظرفیت‌های بیشتری در باب انسجام نمایندگان وجود دارد که نیاز است انسجام و وحدت در میان نمایندگان استان بیشتر شود، 9 نفر نماینده با همدیگر مسائل اولویت دار استان را پیگیری کنند چرا که این همراهی و همدلی موجب می‌شود که نتایج با سرعت بیشتری حاصل شوند.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/208293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس