ندای لرستان

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت معرفت افزایی در رابطه با امام عصر (عج) سياسي

ضرورت معرفت افزایی در رابطه با امام عصر (عج)
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت معرفت افزایی در رابطه با امام عصر (عج)، از کمک‌های مومنانه و مواسات مردم لرستان در ایام ماه رمضان و شیوع بیماری کرونا تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز جمعه در جلسه آموزه‌هایی از قرآن کریم در سخنانی با بیان اینکه در شب‌های قدر، حضور جوانان، نوجوانان، دختران و پسران بسیار پررنگ و انبوه بود اظهار داشت: اخبار رسیده از درون روستاها، بخش‌ها، شهرها و مرکز استان با وجود محدودیت‌های بیماری کرونا و همچنین تغییر آب و هوا برای ما افتخار آمیز بود، ممکن است ما صحنه‌هایی را در برخی روزها مشاهده کنیم که در شأن جامعه اسلامی و یک مسلمان نباشد اما قاطبه مردم کشور و استان لرستان محب اهل بیت هستند و فضیلت‌ها را دوست دارند، همراه با احیا، ذکر، مناجات، تلاوت قرآن و روزه داری، در این روزها شاهد کمک‌های مومنانه، احسان، همدلی و مواسات به صورت وسیع در استان هستیم.
تقدیر از کمک‌های مومنانه و مواسات مردم لرستان
وی با اشاره به حضور در برنامه‌های مومنانه و مواسات استان عنوان کرد: در این راستا از نیکوکاران، گروههای جهادی، نهادهای انقلابی، مؤسسات زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری و… که با طبخ غذای گرم، توزیع بسته‌های معیشتی و… پای کار بودند و همدلی خدا پسندانه را در سطح جامعه اسلامی به وجود آوردند، تقدیر و تشکر دارم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اخبار رسیده در شهرهای استان نیز حاکی از چنین رویدادهای بزرگ و قابل تکریمی است، هزاران هزار بسته غذای گرم در حال توزیع در میان مردم است افزود: بر خانواده‌هایی که فرزندان متدین و با ایمان تربیت کردند و شاهد حضور آنها در مراسم‌های مذهبی و شب‌های قدر هستیم، افتخار باد.
حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه بر دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، تربیتی و… که در گسترش تعلیم و تربیت اسلامی مجدانه در این چهار دهه تلاش کرده‌اند، افتخار باد، ادامه داد: در برنامه‌های مواسات، همدلی، احسان و کمک مومنانه، تسهیل ازدواج جوانان، گسترش تعلیم و تربیت اسلامی باید مستمرا و خستگی ناپذیر انجام وظیفه کنیم.
وی با بیان اینکه این فعالیت‌های خداپسندانه و با شور و ارزشمند مرهون توصیه‌های مقام معظم رهبری است که با آغاز شیوع بیماری کرونا ، بحث مواسات و کمک‌های مومنانه را مطرح کردند افزود: امت همیشه بیدار ما هم پیش رو این امر نیک و پسندیده را ادامه می‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تمام این خیرات مرهون شهدای انقلاب اسلامی، پایداری و فداکاری آنها است گفت: این مواسات، همدلی، اخوت، صمیمیت و برادری حاصل رشادت جانبازان عزیزی است که جمعی از آنها در بستر هستند و شب را تا صبح با درد و رنج سپری می‌کنند، اما خوشحال از ادامه راهشان هستند.
ضرورت معرفت افزایی در رابطه با امام عصر ( عج )
حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوصاف فرشتگان عنوان کرد: سخن امروز ما در باب تعداد فرشتگان است، در روایات تاکید شده که تعداد فرشتگان قابل مقایسه با انسان‌ها نیست، آنقدر تعداد فرشتگان و ملائکه فراوان هستند که تعدادشان با جمعیت انسان‌ها قابل مقایسه نیست.
وی بیان داشت: امام صادق (ع) فرمودند که سوگند به خدایی که جانم در دست اوست، فرشتگان خدا در آسمان بیشتر از عدد ذرات خاک‌های روی زمین هستند و در آسمان جای پایی نیست که در آنجا فرشته‌ای در حال تسبیح خداوند نباشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه غذای فرشتگان نسیمی است که از عرش الهی وزیدن می‌گیرد، فرشتگان موجوداتی شریف و گرامی هستند که امر الهی را در مجرایش به جریان می‌اندازند، در هر حادثه و رویدادی دخالت دارند، ادامه داد: البته مقامات فرشتگان با هم متفاوت است، بعضی‌ها از جهت مقام از بعضی دیگر بالاتر هستند، بعضی‌ها مستقیماً امر الهی را می‌گیرند و آن را به زیردستان خودشان اعلام می‌کنند، فرشته‌هایی که مقامشان پایین‌تر است امر الهی که از سوی فرشته بزرگ ابلاغ شده را اجرا می‌کنند.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه فرشتگان با این عظمت تحت امر خداوند هستند و چون پیامبر اسلام و جانشینان بعد از ایشان مدیر جامعه و عالم هستند، فرشتگان تحت امر هر امام عصری که از سوی خداوند مدیر جامعه و ریاست بر دین و دنیای مردم دارد، هستند.
وی ادامه داد: در شب قدر که ملائکه نازل می‌شوند به حضور امام عصر می رسند و ایشان در تعیین سرنوشت دخالت دارند، امید است که نگاهمان به امر عصر فقط نگاه شب قدر نباشد، امام عصر ( عج ) ولایت بر امور عالم و انسان‌ها دارد، مدیر جامعه است، او در جامعه ما حضور دارد گرچه ما او را مشاهده نکنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: فرشتگان با همه عظمت و جایگاهی که دارند تحت امر امام زمان ( عج ) هستند، بر معرفت خودمان نسبت به امام عصر بیافزایم، وجود ما مالامال از شوق و عشق به امام عصر باشد و در سایه این شور و شوق تحت فرامین امام عصر و احکام برخواسته از کتاب و سنت باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/208297/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه

دارندگان کارت سوخت بخوانند

راهپیمایی جمعه خشم در لرستان

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

برگزاری آزمون استخدامی تأمین اجتماعی در لرستان

نجات دو کوهنورد گرفتار در دره شیرز کوهدشت

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

نجات جان 2 کوهنورد گرفتار در دره «شیرز» کوهدشت

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

52 میلیون و 885 هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

کاراته‌کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

راهپیمایی «جمعه خشم» در الشتر

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

حمایت مردم ازنا از فلسطین و غزه

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب

پرداخت بیش از 90 درصد تسهیلات تبصره 18 در لرستان

غروب آفتاب در دره زیبای شیرز لرستان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آغاز کوچ 11 هزار خانوار عشایری در لرستان