ندای لرستان

آخرين مطالب

چگونه از فرصت‌های زندگی به خوبی استفاده کنیم؟ مقالات

چگونه از فرصت‌های زندگی به خوبی استفاده کنیم؟
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - عمر انسان که خود بزرگ‌ترین فرصت برای اوست، شامل فرصت‌های کوچک تری است که با استفاده درست از آن‌ها، بهترین بهره را از زندگی خواهد برد.
فرصت کلمه‌ای امیدوار کننده و انگیزه بخش برای انسان است، که او را به حرکت و جنبش وا می‌دارد. در طول زندگی فرصت‌های مختلفی برایمان پیش می‌آید، که چون اغلب غیر منتظره هستند ما آن‌ها را از دست می‌دهیم و حسرت کار‌هایی را که انجام نداده‌ایم و یا به اشتباه انجام داده‌ایم را می‌خوریم.
اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که زنده بودن و زندگی کردن بزرگترین فرصتی است که به ما داده شده است و روزی به پایان می‌رسد. انسان در طول زندگی فرصت‌های زیادی دارد که همه‌ی آن‌ها زیر مجموعه‌ی فرصت بزرگ زندگی کردن هستند.
به عبارتی استفاده از فرصت زندگی در گرو استفاده درست از فرصت‌های کوچک است. عمر انسان محدود است پس باید از لحظه به لحظه‌ی زندگی بهره برد.
برای استفاده از فرصت زندگی شخص باید اگاهی لازم راجب هدف خلقت کسب کند و با قدرت اختیاری که دارد انتخاب کند که عمر خود را چگونه سپری کند. متاسفانه فرصت‌ها گذرا هستند و همیشه دوام ندارند، اما می‌توانید تصمیماتی بگیرید و کاری انجام دهید که فرصت‌های جدیدی را برایتان خلق کند.
با کار‌های زیر استفاده از فرصت زندگی‌ را غنیمت بشمارید
غنیمت شمردن فرصت زندگی یکی از خصیصه‌هایی است که همواره باید به خاطر داشتن آن به خود ببالید. اما یکسری اقدامات هم وجود دارد که با انجام آنها می‌توانید بیشتر قدر این فرصت را بدانید و از آن استفاده کنید.
نترسید و اقدام کنید
برای استفاده از فرصت زندگی هیچ وقت دیر نیست. پس با گفتن اینکه زمان را از دست داده‌اید و دیر شده است خود را گول نزنید، سعی کنید از هرکجا که هستید شروع کرده و شانس‌تان را امتحان کنید.
به تجربیات جدید بله بگویید و از شکست نترسید، به خودتان اعتماد کنید. اغلب افراد به فرصت‌های پیش آمده نه می‌گویند و بعد از مدتی حسرت فرصتی که از دست داده‌اند را می‌خورند. شما با این کار فقط گزینه‌های خود را محدود می‌کنید. پس مثبت بیاندیشید، شجاع باشید و از فرصت‌ها استقبال کنید.
درنگ نکنید
فرصت ‌ها کوتاه مدت هستند اگر سریع عمل نکنید ان‌ها را از دست می‌دهید. شخصی را فرض کنید که به دختری علاقه‌مند است ولی ابراز علاقه‌اش را به زمان دیگری موکول می‌کند، در این صورت ممکن است شخص دیگری پیش ‌دستی کند. پس باید بدانید که اغلب فرصت‌ها صرفا برای شما نیستند اگر سریع نباشید ممکن است ضرر کنید.
ریسک کنید
اغلب استفاده از فرصت با ریسک و خطر همراه است. کسب بهترین‌ها آسان نیست باید شجاع باشید و ریسک کنید. در واقع شروع هر کاری با ریسک همراه است. در واقع وقتی که خطر می‌کند ممکن است فرصت‌های جدید دیگری هم بیافرینید.
مثبت بیندیشید
مثبت اندیشی به شما کمک خواهد کرد که انگیزه و پشتکار لازم برای رسیدن به هدف را داشته باشید. فرض کنید کسی که کاری را شروع کرده منفی باف باشد و فقط به شکست فکر کند، به نظر شما در مواقع سختی و بحران‌ها چنین فردی چقدر موفق خواهد بود؟
او به سرعت جا می‌زند و کارش را رها می‌کند در صورتی که ممکن بود با ادامه‌ی تلاش خود، با فرصت‌هایی مواجه می شد که باعث موفقیت وی می‌شدند.
پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترس از شکست را هم مطالعه کنید.
معاشرت بیشتری داشته باشید
وقتی آشنا‌های بیشتری داشته باشید فرصت‌های بیشتری از جانب آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود و این شانس موفقیت شما را بالا می‌برد.

ندای لرستان


کنجکاو باشید
کنجکاوی فرصت‌های زیادی پیش رویتان می‌آورد. زیرا شخص کنجکاو به دنبال چرایی هر موضوعی است، ذهن او فعال است و انگیزه کافی برای پیگیری را دارد.
پس وقتی راجب مسئله‌ای کنجکاو باشید سوالات متعددی برایتان پیش می‌آید و در نهایت سوالی می پرسد که تا به حال یه فکر کسی نرسیده بود و این باعث ایجاد جرقه ای در ذهن شما می‌شود و ایده‌های جدیدی به فکرتان خطور می‌کند، که فرصت خوبی برای موفقیت شما است.
تمرکز کنید
خواسته‌ی خود را به صورت شفاف بدانید و بر روی آن تمرکز کنید، در این صورت وقتی فرصتی برای رسیدن به خواسته‌تان پیش می آید ذهن شما هوشیار میشود و به شما در استفاده از آن فرصت کمک می‌کند.
با اراده تصمیمی را که می گیرد دنبال کنید
بیشتر افراد چون تصمیمی برای زندگی خود نمی‌گیرند فرصتی هم برای پیشرفت‌شان وجود ندارد. در واقع حتی اگر تصمیم اشتباهی هم بگیرید بهتر از بی هدفی است.
وقتی در تصمیمی که می‌گیرید مردد هستید باید اطلاعات بیشتری راجبش کسب کنید و در نهایت یک تصمیم قاطع بگیرید و با اراده در جهت موفقیت در آن تلاش کنید.
مزیت استفاده از فرصت‌ها
استفاده از فرصت‌ها باعث کسب تجربیاتی می‌شوند که شاید در زمانی دیگر و جایی دیگر به دردتان بخورند. هر فرصتی چیز‌هایی برای یاد دادن به شما دارد.
دانش‌اموزی را فرض کنید که به خاطر وابستگی که به والدینش داشت از رفتن به مدرسه‌ی شبانه روزی امتناع میکرد و حتی به خاطر ترس از دوری آنها مجبور به ترک تحصیل بود.
ولی در نهایت تصمیم گرفت که این دوری را به عنوان فرصتی برای پیشرفت تحصیلی و کسب تجربه ببیند. او طی چند سالی که در مدرسه شبانه مشغول تحصیل بود تجربیات زیادی کسب کرد.
فرصت‌ها را غنیمت شمارید
هیچ وقت به امید اینکه وقت زیاد است. کار‌ها را به زمانی دیگر موکول نکنید، در حقیقت شما نمی‌دانید تا چه موقع فرصت زندگی دارید، شاید فردایی که منتظرش هستید هیچ وقت فرا نرسد.
این حقیقت زندگی است که عمر دست خودمان نیست ولی می‌توانیم با زندگی در لحظه‌ی حال، هر دم از آن را غنیمت شماریم. اجازه ندهید که تجربیات تلخ گذشته شما را از حرکت به سمت آینده باز دارد.
استفاده از فرصت زندگی فقط یک بار امکان پذیر است
عمر بزرگ‌ترین سرمایه آدمیست و کسی که بتواند به خوبی از آن بهره مند شود، هم زندگی و هم آخرت خوبی برای خود رقم خواهد زد. فرصت زندگی به سرعت می‌گذرد و ما دوباره نمی‌توانیم به این سن برگردیم.
باید در حال زندگی کنیم تا از زندگی نهایت لذت را ببریم. گذشته‌ی خود را قبول کرده و از حسرت خوردن دست بردارید و نگرانی بابت آینده‌ای که هنوز نرسیده را کنار بگذارید. از فرصتی که اکنون در اختیار دارید بهره مند شوید تا این هم به لیست فرصت‌های از دست رفته تان اضافه نشود.
اگر همچنان در گذشته گیر کنید زندگی‌تان نابود می‌شود و تمام موهبت‌های بی‌نظیر، هوشمندی، خلاقیت و استعداد‌های شما دفن خواهد شد و نخواهید توانست آن‌ها را شکوفا کنید.
همه‌ی انسان‌ها از روزی که به دنیا می‌آیند تا هنگام فوت فرصت زندگی دارند ولی متاسفانه همه ارزش آن را نمی‌دانند. فراموش نکنیم که استفاده از فرصت زندگی برای هر شخصی یک بار ممکن است و سعی کنیم هر لحظه از آن را غنیمت شماریم.
یعنی قبل از از دست دادن فرصت‌ بتوانیم استعداد‌های خود را شکوفا کنیم و به کمال برسیم.
سعی کنیم با انتخاب‌های درست و آگاهانه از تلف کردن این سرمایه‌ی عظیم اجتناب کنیم و به غایت نهایی انسان که رسیدن به قرب الهی است نائل شویم. انسان آفریده‌ی خداوند است، پس یعنی قدرت، شکوه و عظمت در وجودش نهفته است.
فقط کافیست اجازه دهیم نور وجودی ما بدرخشد. ما در نسلی زندگی می‌کنیم که لازم است هر لحظه آماده و پذیرا باشیم و برای موفقیت تلاش کنیم. تنها چیزی که ممکن است باعث توقف ما به سوی کمال باشد، ترس است.
ترس ما را از تلاش برای رسیدن به رویاهایمان منصرف می‌کند، ترس به ما می‌گوید قادر نیستیم در زندگی خطر کنیم، این ترس است که ما را از رسیدن به غنی‌ترین گنجینه‌های زندگی باز می‌دارد.
ترس شور و هیجان زندگی را از ما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد. زندگی با ترس باعث می‌شود موقعیت‌هایی در زندگی‌مان به وجود آوریم که به خودمان ثابت کنیم که محدودیت‌هایی که برای خود به وجود آورده‌ایم، درست هستند.
استفاده از فرصت زندگی مستلزم رهایی از ترس‌های بی مورد است. برای استفاده از فرصت زندگی باید بدانید چه کار‌های بیهوده‌ای تا حالا انجام داده‌اید تا دیگر آن‌ها را تکرار نکنید.
باید به این سوال پاسخ دهید که آیا در مسیر درستی از زندگی گام برمی‌دارید؟
پاسخ به این سوال ممکن است سخت باشد ولی به قلب خود رجوع کنید و ببینید آیا کسی که می‌خواهید هستید، آیا به قدر کافی تلاش کرده‌اید، آیا از زندگی تان نهایت بهره را برده‌اید، آیا شما خوشحال هستید، اگر بدانید که فقط یک سال دیگر زنده هستید آیا باز هم همین کارهای کنونی را تکرار می‌کنید؟
پاسخ به همه این سوال‌ها به شما کمک می‌کند که بدانید آیا مسیری که تا کنون طی کرده‌اید درست بوده یا نه، و شاید لازم باشد در نحوه‌ی زندگی تان تغییری ایجاد کنید.
عمیق‌ترین آرزوی ما داشتن عشق و آرامش است. زندگی ما سفری کوتاه و ارزشمند است و تکلیف ما در این سفر جلوه‌گر کردن استعداد‌های منحصر به فردمان است.
استفاده از فرصت زندگی با مفهوم خودشناسی ارتباط تنگاتنگی دارد. انسان نخست باید به آگاهی کاملی از خود و هدف از خلقتش برسد، تا بتواند عمر خود را با برنامه ریزی بر روی هدفش و در جهت رسیدن به آن سر کند.
مسلماً کسی که از لحاظ روحی خوب نباشد، هدفی نداشته باشد، خوب و بد را از هم تشخیص ندهد، فقط پی آسودگی و خوش گذرانی باشد، نمی‌تواند از زندگیش استفاده‌ی درستی بکند.
سعی کنید دیگران را به خاطر اشتباهاتشان ببخشید. این کمک میکند روح شما آزاد باشد و به جای اینکه عمرتان را با کینه و دشمنی سپری کنید، با خیالی آرام بهترین استفاده را از زندگی تان در جهت رشد و شکوفایی خود داشته باشید.
استفاده از فرصت زندگی فقط برای پیشرفت در کار یا تحصیل و یا به دست آوردن پول نیست. اینکه شاد باشید، انسان خوبی باشید، به دیگران کمک کنید یعنی زندگی تان مفید است.
برای استفاده از فرصت زندگی، هر چه که تا به حال اتفاق افتاده را رها کنید آن‌ها تجربیات ارزشمندی هستند که می‌توانید در ادامه مسیر زندگی تان از آن‌ها بهره‌مند شوید، تا دوباره اشتباه نکنید.
برخیزید و کنترل زندگی تان را به دست بگیرید، و اجازه ندهید افکار و اتفاقات بیهوده باعث شوند عمر با ارزش‌تان تلف شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/208355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد