ندای لرستان

آخرين مطالب

شما هم می‌توانید کارآفرین شوید! مقالات

شما هم می‌توانید کارآفرین شوید!
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - مهارت‌هایی ساده که شما را به یک کارآفرین تبدیل خواهد کرد
وقتی روش‌ها و زندگی افراد کارآفرین را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با رعایت تنها چند نکته بسیار ساده، می‌توان یکی از همین افراد بود. کارآفرینی فرایند خلق ارزش و تولید ثروت است؛ فرایندی متعهدانه که با پذیرش ریسک همراه است. ایجاد یک کسب‌و‌کار موفق یک مهارت ذاتی نیست و هیچ‌کس کارآفرین به دنیا نمی‌آید. شما هم می‌توانید با تغییرات کوچکی در سبک زندگی و تمرین مهارت‌هایی ساده به یک کار آفرین تبدیل شوید.
افراد کارآفرین ویژگی‌هایی دارند که با تلاش و تمرین، آن‌ها را کسب کرده‌اند. این افراد با تفکری خلاق و فرصت‌یابی به‌دنبال یافتن راه‌حلی برای از‌بین‌بردن خلاء‌های جامعه می‌گردند. فردی که رویای کارآفرینی در سر دارد، هدف‌محور است و سعی می‌کند با ایجاد شبکه‌های ارتباطی مختلف، بر روی هدف متمرکز بماند و همچنان خوش‌بین، بردبار، با‌انگیزه و بی‌باک به سمت آن حرکت کند.

ندای لرستان


به هر آنچه از ذهنتان می‌گذرد، توجهی خاص داشته باشید
زمان‌هایی هست که در تنهایی یا به هنگام گفت‌وگو با یک دوست، متوجه ایده‌ای جدید در ایجاد یک کسب‌و‌کار می‌شوید. وقتی ایده‌ای به ذهنتان خطور کرد، بی‌توجه از کنارش رد نشوید و با جدیت، زمانی را صرف پرداختن به آن ایده‌ کنید. اگر ندای درونتان در گوشتان نجوا کرد که این ایده‌ها بکر و فوری هستند، حتما پیگیر به‌ثمر‌نشاندن آن‌ها باشید. کارآفرینی در ذات همه ما وجود دارد و یک اشتیاق درونی است. بیشتر ما به‌گونه‌ای تربیت شدیم که آزموده‌ها را بیازماییم؛ حال آنکه آزموده را آزمودن خطاست و بسیاری از فرصت‌ها در مسیرهای ناپیموده نهفته‌اند. بسیاری از فرصت‌ها تنها با یک ایده یا الگو‌گرفتن از چیزهای ساده اتفاق می‌افتد؛ لذا به جای آنکه ریسک سعی‌کردن را از خود دور کنید، از ریسک سعی‌نکردن دوری کنید. هیچ چیز مثل فکر‌کردن به انسان عمق نمی‌بخشد. قدم بردارید و به اجرای ایده خود بپردازید. در این مسیر، حتی اگر موفق نشوید، تجربیاتی به‌دست خواهید آورد که موفقیت‌های بعدی شما را تضمین می‌کند.

ندای لرستان


بیشتر بخوانید:
5 راه ساده برای موفقیت در کارآفرینی
6 دختر اعجوبه و کارآفرین که در حال تغییر جهان هستند
یک کارآفرین موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟
از هر آنچه در اختیار دارید، فرصت بسازید
برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین، در اولین قدم باید افسوس‌خوردن برای نداشته‌ها را کنار بگذارید و از داشته‌هایتان استفاده کنید. افسوس برای نداشته‌ها جز ناامیدی ارمغان دیگری نخواهد داشت. بسیاری از کارآفرینان بزرگ از محیطی ساده و با داشته‌هایی بسیار محدود شروع کرده‌اند. ذهن یک کارآفرین، ذهنی خلاق است و یک ذهن خلاق می‌تواند از میان داشته‌های موجود، بهترین راه را برای رسیدن به هدف انتخاب کند. اگر با دقت بیشتری به زندگی و اطراف خود بنگرید، متوجه خواهید شد که داشته‌های شما برای دستیابی به اهدافتان کم نیست و با شروع استفاده از داشته‌ها می‌توانید در راه رسیدن به خواسته‌ها نیز موفق‌تر عمل کنید.

ندای لرستان


علایق خود را دنبال کنید
شادی اکسیر حیات‌بخش کسب‌و‌کار و وزنه تعادل زندگی کاری و شخصی است. در انسان نیرویی بالقوه وجود دارد که به سمت علاقه‌مندی‌های خود کشیده می‌شود. همیشه در مسیر ایجاد یک کسب‌و‌کار علاقه خود را دنبال کنید و با اشتیاق به آن بپردازید. وقتی به کاری مشغول باشید که به آن علاقه‌مند هستید، حتما به ثروت هم دست خواهید یافت. علاقه باعث کشش و پشتکار می‌شود. انجام کارهای فرح‌بخش همیشه از عمق بیشتری برخوردار هستند و همچنین با خلاقیت و نوآوری ادامه پیدا می‌کنند. ذهن انسان همیشه کارها را بر اساس علاقه‌مندی اولویت‌بندی می‌کند؛ در نتیجه شما می‌توانید تمام انرژی، زمان، منابع لازم و هم و غم خودتان را در راستای کارآفرینی و ایجاد یک کسب‌و‌کار موفق صرف کنید.

ندای لرستان


کمتر خرج کنید تا زودتر به رویای خود برسید
در سنین جوانی، با تفکر راهبردی و به‌کار‌بردن خِرد پول خرج کنید. بدین‌صورت می‌توانید در آینده به رویاهای خود جامعه عمل بپوشانید. برای دستیابی به استقلال مالی، ابتدا باید بیاموزید که انتخاب‌هایتان را کنترل کنید. انتخاب کنید که برای چه چیزی هزینه می‌کنید. این انتخاب‌ها می‌تواند در آینده مخارج شما را تحت کنترل دربیاورد. باید توجه داشته باشید که هر چه کمتر خرج کنید، زودتر به رویاهایتان خواهید رسید. یکی از مهم‌ترین قوانین مدیریت مالی این است که «هیچ‌گاه برای خرید اقلام تجملاتی پول قرض نگیرید و زیر بار بدهی نروید؛ اما برای سرمایه‌گذاری می‌توانید قرض کنید.»

ندای لرستان


سخت کار کنید و همزمان از دیگران بیاموزید
از نظر برخی کارآفرینان بزرگ، سخت‌کوشی می‌تواند انسان را موفق کند و از طرفی داشتن یک راهنما و مشاور می‌تواند در مسیر موفقیت به شما کمک کند. تلفیق سخت‌کوشی و یادگرفتن از دیگران، انسان را به سوی تعالی و توفیق خواهد برد. لازم نیست منتظر بمانید تا حتما با تحصیلات عالی وارد بازارکار شوید. آن‌هایی که سریع‌تر کار خود را شروع می کنند، بیشترین بهره را از فرصت‌ها می‌برند. ابتدا یک مشاور صالح برای خود انتخاب کنید؛ کسی که حداقل یک نسل از شما مسن‌تر باشد، ولی تسلط مستقیم بر شما نداشته باشد. بعد سخت کار کنید و باز سخت کار کنید! فقط زمانی می‌توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید که تصمیمی قاطع و آگاهانه برای انجام آن گرفته باشید.

ندای لرستان


ترسی به دل راه ندهید
با شجاعت ایده‌های تحول‌گرایانه خود را دنبال کنید و اگر شکست خوردید، دست از کار نکشید. در بسیاری اوقات شنیده‌ایم که بیشتر موفقیت‌ها بعد از شکست‌های پی‌در‌پی به‌دست آمده‌اند؛ چرا که شکست اساس پیروزی است و طعم شیرین پیروزی، بدون تلخی شکست خوشایند نخواهد بود. در مسیری که انتخاب خواهید کرد، ممکن است رقبای تسخیر‌ناپذیری داشته باشید. از دست‌و‌پنجه‌نرم‌کردن با آن‌ها نهراسید و حتی بر دوش آن‌ها سوار شوید و از تجریباتشان درس بگیرید تا یک سر و گردن از آن‌ها بالاتر باشید.

ندای لرستان


در نهایت مهارت‌های کسب‌و‌کاری را بیاموزید
برای ایجاد یک کسب‌و‌کار لازم است که الفبای اولیه و مهارت‌‌های آن را بدانید؛ مهارت‌هایی مثل مذاکره‌کردن. یک مذاکره‌کننده قوی می‌تواند امتیازات بیشتری را در شروع یک کسب‌و‌کار دریافت کند. وقتی با درایت نیازمندی‌های خود را بیان کنید و قادر باشید با استفاده از فنون مهم مذاکره، افراد را نسبت به ایده و هدف خودتان متقاعد کنید، بسیاری از راه را طی کرده‌اید. مهارت‌های دیگری مانند ارتباط صحیح با مشتری، مدیریت مالی، برنامه‌ریزی و… هم از جمله مواردی است که به شما کمک می‌کند تا یک کارآفرین موفق باشید.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/209897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی