ندای لرستان

آخرين مطالب

گزارش/ دو دهه زمان و همچنان وعده برای افتتاح مقالات

گزارش/ دو دهه زمان و همچنان وعده برای افتتاح
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


ایسنا/لرستان پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از سال 80 شروع شده و بعد از حدود دو دهه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و وعده جدید از راه می‌رسد.
این پروژه در این دو دهه انواع و اقسام مشکلات را به خود دیده، حذف و اضافه هم داشته و با اینکه چندین دولت و مسئولان مختلف طی این مدت جابجا شده اما پروژه یار مهربان همچنان نیمه‌تمام است.
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد یکی از پروژه‌هایی است که نماد بی‌اعتمادی مردم استان به پروژه‌ها شده و به این روند انتقاد دارند و دوستداران کتاب معتقدند با یار مهربان نباید نامهربانی شود.
پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در سنوات اخیر درصد پیشرفت فیزیکی‌اش روی عدد 70 گیر کرده بود و مسئولان هر بار و هر سال این عدد را در زمان‌های مختلف اعلام می‌کردند و سال 98 با حذف سالن آمفی تئاتر از فاز نخست، پیشرفت 70 درصدی را رد کرد.
ساختمان اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در فاز اول طراحی شده و این در حالی است که از سال 96 و به علت عدم مقاوم‌سازی(نشست و ترک‌خوردگی دیوار و سقف) کتابخانه حضرت مهدی(عج) کارکنان این اداره خانه به دوش شده و در مکان استیجاری مستقر هستند.
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد حتی در لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نیز قرار داشت و بنا بود تا پایان خرداد 96 فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد که این امر میسر نشد و پس از آن وعده‌های دیگری رسانه‌ای شد که هیچ‌کدام رنگ واقعیت به خود نگرفت.
شیفت لحظه‌شماری به سال‌شماری
علی جهان‌آرا، مدیرکل وقت کتابخانه‌های عمومی لرستان، تیر ماه 96 درباره این پروژه به ایسنا گفته بود: کتابخانه مرکزی جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و استاندار لرستان تأکید دارد که در سال جاری فاز نخست به بهره‌برداری برسد اما تخصیص اعتبار به کندی پیش می‌رود.
وی ادامه داد: پروژه فعال است اما به‌علت محقق نشدن برخی از تخصیص‌ها در خرداد ماه تکمیل نشد. سازه فاز نخست آماده است و تأسیسات و تجهیزات آن باقی‌ مانده و نزدیک به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
جهان‌آرا بیان کرد: برای افتتاح این کتابخانه لحظه‌شماری می‌کنیم و معتقدیم که این پروژه فرهنگی باید زودتر به بهره‌برداری می‌رسید اما متأسفانه در سنوات گذشته در ساخت آن کم‌کاری شده است.
مدیرکل وقت کتابخانه‌های عمومی لرستان یادآور شد: زیربنای این پروژه نزدیک به 8000 مترمربع است و با بهره‌برداری از آن فضای مطالعاتی استان دو برابر می‌شود.
از صحبت‌های مدیرکل پیشین بالغ بر چهار سال می‌گذرد و نه‌تنها پروژه تکمیل نشده بلکه نیاز به اعتبار از 15 میلیارد ریالی نیز چندین برابر افزایش یافته است.
مسئولان زیادی در این سال‌ها وعده‌های بی‌شماری برای افتتاح این پروژه داده‌اند اما هیچکدام محقق نشده و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد همچنان نیمه‌تمام است و وعده جدید از راه می‌رسد.
اعتبار لازم برای تکمیل پروژه برآورد و تامین شود
گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، فروردین امسال در بازدیدی که از این پروژه داشت، گفت: کتابخانه مرکزی در هر شهر و استان مرجع حضور اندیشمندان، فرهیختگان، پژوهندگان و نویسندگان همان منطقه است و می‌بایست ساخت این کتابخانه که مدت زیادی از زمان کلنگ‌زنی آن گذشته است، هر چه زودتر به پایان برسد.
وی ادامه داد: با توجه به دستور ویژه استاندار لرستان در خصوص تکمیل هرچه زودتر این پروژه، ضرورت دارد اکیپ‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف توسط پیمانکار در محل پروژه حضور داشته تا در مدت زمان تعیین شده این کتابخانه آماده بهره‌برداری باشد.
امیری تاکید کرد: همچنین می‌بایست اعتبار لازم برای تکمیل نهایی پروژه برآورد و تامین شود تا در این خصوص نیز مانعی وجود نداشته باشد.
در حالی چنین وعده‌هایی هر بار رسانه‌ای می‌شود که حتی نزدیک به افتتاح هم نمی‌شوند.
افتتاح کتابخانه مرکزی بسیار ضروری است
فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در خصوص این پروژه اظهار کرد: دستگاه مجری ما نیستیم با این حال پیگیری‌های زیادی برای تکمیل این کتابخانه‌ داشته‌ایم.
وی روند پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد را رضایت‌بخش عنوان کرد و افزود: در دیداری که با استاندار لرستان داشتم برای تکمیل ساختمان پروژه تا نیمه نخست سال جاری تاکید کرد که این مهم نیاز به اعتبار و تخصیص مناسب دارد.
طهماسبی ادامه داد: کمیت و کیفیت کتابخانه‌های عمومی نماد توسعه فرهنگی در هر جامعه محسوب می‌شود و با توجه به جمعیت شهرستان خرم‌آباد و تعداد کتابخانه‌های عمومی موجود و همچنین درخواست‌های مکرر مردم، به بهره‌برداری رسیدن کتابخانه مرکزی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان یادآور شد: در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی در این پروژه انجام و بدهی‌ پیمانکاران پرداخت شد و اگر پیش از آن نیز کارها به همین شکل اجرا می‌شد بدون شک این کتابخانه تاکنون به بهره‌برداری رسیده بود.
وی با اشاره به اینکه فاز نخست شامل ساختمان اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، دو باب کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و... است، تاکید کرد: همه تلاش ما این است که این فاز در نیمه نخست سال 1400 به بهره‌برداری برسد.
صحبت‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در حالی مطرح شده که سال‌های 98 و 99 نیز از افتتاح فاز نخست این کتابخانه خبر داده بود.
وعده استاندار لرستان
سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در خصوص این پروژه گفت: تکمیل و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های فرهنگی استان ضرورت داشته و بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساختمان کتابخانه مرکزی در نیمه نخست سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این خصوص با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به عنوان مجری پروژه، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
خادمی تاکید کرد: کتاب، رابطه نزدیکی با توسعه‌یافتگی دارد؛ کشوری که مردمی کتابخوان دارد و بیشتر در حوزه علم کار می‌کند، از توسعه‌یافتگی، رفاه و پیشرفت بیشتری برخوردار است و موفقیت در ترویج کتابخوانی مستلزم انجام اقداماتی است.
به گزارش ایسنا، در حالی قرار است تا نیمه نخست امسال ساختمان این کتابخانه به بهره‌برداری برسد که خرم‌آباد یکی از معدود مراکز استان بدون کتابخانه مرکزی است و همچنان با سرای یار مهربان، نامهربانی می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/212487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی