ندای لرستان

آخرين مطالب

توسعه زیرساخت‌های درمانی لرستان با اعتبار 200 میلیارد تومان اقتصادي

توسعه زیرساخت‌های درمانی لرستان با اعتبار 200 میلیارد تومان
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - توسعه زیرساخت‌های درمانی و تامین تجهیزات پزشکی بعنوان امری تاثیرگذار بر کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی اصلی انکارناپذیر است که در دولت تدبیر و امید به خوبی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طی کمتر از 2 سال بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا توجه بر امر بهداشت و درمان، تسهیل مراحل درمانی و کاهش مشکلات و رنج های بیماری بر دوش بیماران و خانواده های این افراد یکی از اصول مورد توجه در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در طی سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره مورد توجه دولت ها نیز قرار گرفته است و به همین منظور در نخستین ماه های فعالیت دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت گام های بلندی در راستای توسعه نظام سلامت و عدالت درمانی برداشته شد.
بهبود وضعیت سلامت عمومی شهروندان، افزایش تولید محصولات درمانی و پزشکی در نقاط مختلف کشور، افزایش سطح امید به زندگی، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیردار، افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت، رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقای تجهیزات پزشکی و درمانی و خودکفایی در تولید لوازم پزشکی از جمله موارد نشان دهنده رشد و پیشرفت حوزه سلامت است.
اکنون نیز پس از گذشت حدود هشت سال از فعالیت دولت تدبیر و امید همواره درراستای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان و تامین تجهیزات پزشکی تلاش های بسیاری شده است بطوریکه در استان لرستان در این زمینه اقدامات قابل توجهی شده و تلاش می شود تا پایان فعالیت دولت همچنان عدالت درمانی در تمامی نقاط استان ایجاد شود.
در این راستا علاوه بر افزایش ضریب تخت های بیمارستانی و بهره برداری و تجهیز مراکز درمانی طی چند سال گذشته ،تجهیزات پزشکی قابل توجهه ای برای بیمارستان ها و مراکز در مانی این استان تامین و نصب شده است که در طی 2سال گذشته و با شیوع بیماری کووید 19 این امر شتاب بیشتری گرفته است.
خرید دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان می گوید: یک دستگاه سی تی آنژیو پیشرفته 256 اسلایس ( قطعه) برای نخستین بار خریداری و وارد استان شد که تا سه ماه آینده بهره‌برداری از آن برای استفاده بیماران آغاز می‌شود.
دکتر محمدرضا نیکبخت افزود: برای خرید این دستگاه تشخیصی با دلار دولتی 9 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است که با دلار آزاد حدود30 میلیارد تومان ارزش دارد.
وی ادامه داد: تشخیص مشکلات مربوط به عروق مغزی، قلبی و کلیوی است و حتی نوع سنگ کلیه توسط این دستگاه انجام می شود و در کل بیمارستان های دولتی ایران کمتر از 10 دستگاه از این نمونه وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: پیش از این انجام اقدامات تشخیصی مرتبط با این دستگاه با اعزام بیماران استان به تهران صورت می گرفت که با هزینه های بالا، ترددهای طولانی مدت و مشکلات اقامت همراه بود.
نیکبخت با اشاره به انجام خدمات این دستگاه با تعرفه دولتی افزود: خریداری و نصب 11 دستگاه سی تی اسکن، 11 دستگاه اکسیژن ساز و چهار ام آر آی از جمله خدمات دولت فعلی در حوزه بهداشت و درمان لرستان است.
یکهزار و 325 قلم تجهیزات پزشکی در لرستان خریداری شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: یکهزار و 325 قلم تجهیزات پزشکی طی 2 سال اخیر توسط این دانشگاه خریداری شده و یا در حال خرید است.
نیکبخت افزود: در 2 سال گذشته هشت دستگاه سی تی اسکن، چهار دستگاه ام آر آی، یک دستگاه سی تی آنژیو، یک دستگاه آنژیوگرافی، 578 تخت بیمارستان، 131 تخت ویژه، 215 دستگاه مانیتور (صفحه نمایشگر)، 185 دستگاه ونتیلاتور ( اکسیژن مصنوعی)، 42 دستگاه الکتروشوک، 10 دستگاه سونوگرافی، هفت دستگاه اکسیژن ساز، 36 ماشین دیالیز و 23 یونیت دندانپزشکی خرید و نصب شده و یا در حال خریداری است.
وی عنوان کرد: در بخش ساخت و ساز نیز یک بیمارستان جامع در مرکز خرم‌آباد با 550 تخت، 2 بیمارستان 256 تختخوابی در شهرهای دورود و کوهدشت، هشت مرکز جامع سلامت شهری، 12 مرکز جامع سلامت روستایی و پنج مرکز کلینیک ویژه ساخته شده است.
نیکبخت تصریح کرد: 10 مرکز ،ستاد و شبکه، 2 مرکز آزمایشگاه، 15 پایگاه اورژانس 115، 2 مرکز آموزشی پزشکی، 2 مرکز اقامت پزشکان نیز احداث شده یا در حال ساخت است و در مجموع 58 میلیارد تومان برای مراکز افتتاحی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت 160 پزشک متخصص و فوق تخصص جذب دانشگاه علوم پزشکی لرستان شده اند ادامه داد: 2 رشته جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد و یک رشته دستیاری قلب ایجاد شده و 63 عضو هیات علمی نیز جذب دانشگاه شده است.
ایجاد 214 تخت اورژانسی و مراقبت های ویژه از زمان شیوع کرونا
نیکبخت با بیان اینکه اکنون 224 تخت آی سی یو در استان وجود دارد ادامه داد: قبل از شیوع کرونا 147 تخت مراقبت های ویژه در استان فعال بود که با شیوع کرونا 137 تخت اورژانسی به بیمارستان های استان اضافه و حدود 122 تخت بازسازی و در بیمارستان های مختلف استان توزیع شد.
به گفته وی نقشه علمی این دانشگاه ترسیم شده است و امکان جذب در رشته های قلب وعروق، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی و عفونی، فارماکولوژی، ویروس شناسی، زیست و فناوری دارو،تغذیه و 11 رشته فوق لیسانس و دانشکده توانبخشی تا پنج سال آینده در استان فراهم شده است.
وی افزود: مجوز ساخت دانشکده بهداشت در لرستان اخذ شده و اکنون احداث یک ساختمان بازیربنای پنج هزار متر مربع برای اورژانس، احداث کتابخانه مرکزی و 2 بیمارستان 250 تختخوابی در دورود و کوهدشت در حال اجرا است و تاکنون در این زمینه 60 میلیارد تومان از محل تسهیلات و 10 میلیارد تومان از اعتبار توازن جذب شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در راستای جذب متخصص در استان طی 2 سال گذشته هر سال بالغ بر 80 نفر متخصص جدید به شهرهای استان اعزام شدند و پارسال نیز سه فوق تخصص جذب شد که با این اقدامات بجز در زمینه فوق تخصص ریه و غدد، کمبود چندانی نداریم.
نیکبخت عنوان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 199 نیروی شرکتی و 55 نیروی نگهبانی جذب شده است و برای نخستین بار در این دانشگاه 825 نفر در تمام شهرستان ها و در رشته های مختلف در استان جذب می شوند.
وی تصریح کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی است اما برای ترمیم حقوق نیروهای شرکتی ماهیانه یک میلیون تومان به حقوق آنها اضافه شده است و تبدیل وضعیت ایثارگران به دانشگاه ابلاغ شده است و به زودی به مرحله اجرایی می رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: در حال حاضر 2 هزار و 450 تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که از این مجموع 2 هزار و 55 تخت فعال است.
نیکبخت اظهار داشت: اکنون سرانه تخت بیمارستانی در این استان نسبت به جمعیت براساس استانداردهای جهانی 1.2 درصد است که این نسبت در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است اما نسبت به میانگین کشوری کمتر است و نیازمند افزایش تعداد تخت های بیمارستانی هستیم.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید یک بیمارستان 100 تختخوابی اعصاب و روان مهر خرم آباد، بیمارستان 250 تختخوابی آیت الله بروجردی ،2 بیمارستان 256 تختخوابی شهرهای دورود و کوهدشت و چهار مرکز غربالگری در استان راه اندازی شده است.
دومین دستگاه آنژیو گرافی وارد لرستان شد
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: دومین دستگاه آنژیوگرافی وارد استان شده و در هفته جاری بهره برداری می شود.
دکتر" علی فرهادی" بیان کرد: در راستای تامین تجهیزات پزشکی استان قرارداد 9 دستگاه سی تی اسکن منعقد شده و از این مجموع 6 دستگاه در سطح مراکز درمانی استان نصب شده است.
وی اظهار داشت: همچنین 50 دستگاه الکترو شوک و 43 دستگاه نوار قلب در سطح بیمارستان های استان نیز نصب شده است.
فرهادی ادامه داد: به منظور تسریع در امر درمان بیماران استان و پرهیز از رفت و آمد بیماران به مرکز استان 2 دستگاه جراحی چشم در شهرستان های کوهدشت و الشتر نصب و بهره برداری شد.
وی بیان کرد: چندین دستگاه ماموگرافی،سونوگرافی، رادیولوژی،دیالیز، رادیولوژی دیجیتال و ماشین دیالیز در مراکز درمانی استان نصب شده است.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ضرورت تامین تجهیزات موردنیاز در راستای مقابله با این بیماری و بیماران مبتلا عنوان کرد: 220 ونتیلاتور، 578 تخت بستری به همراه تجهیزات جانبی، 119 تخت ویزه و 231 مانیتور علایم حیاتی و 11 دستگاه اکسیژن ساز نیز در اختیار بیمارستان های استان قرار گرفته است.
وی گفت: همچنین به همین منظور پنج آزمایشگاه pcr در استان راه اندازی شده است. 
وجود پنج مرکز تحقیقاتی تخصصی در لرستان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: اکنون پنج مرکز تحقیقات تخصصی در این دانشگاه فعال می باشد که امسال یکی از این مراکز با عنوان مرکز تحقیقات قلب و عروق راه اندازی شده است.
دکتر ابراهیم فلاحی افزود: مراکز تحقیقات داروهای گیاهی رازی، بهداشت و تغذیه، عوامل اجتماعی مناسب بر سلامت و هپاتیت در سطح استان فعال هستند و اعضای هیات علمی در این حوزه ها مطالعات تحقیقاتی انجام می دهند به طوریکه طی یک سال گذشته 400 مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی مرتبط توسط این محققان به چاپ رسیده است.
وی اظهار داشت: امسال آزمایشگاه حیوانات در استان تکمیل شده است که یکی از مجهزترین آزمایشگاه های تحقیقاتی حیوانات کشور به شمار می رود و همچنین شورای توسعه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز ماه گذشته در استان راه اندازی شد.
فلاحی با بیان اینکه تحقیقات نیازمند اعتبارات لازم است و از طرفی در آینده نزدیک تولید محصولات باعث کاهش هزینه خواهد شد، ادامه داد: حدود 2 میلیارد تومان بودجه تحقیقاتی در دانشگاه جذب شده است.
اورژانس لرستان هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا را ویزیت کرد
رییس اورژانس لرستان نیز گفت: هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا از زمان شیوع ویروس در استان تاکنون توسط این مرکز ویزیت و رسیدگی شده‌اند.
" علی مهرزاد صفدری"بیان کرد: از مجموع این تعداد بیمار، چهار هزار و 298 نفر به بیمارستان های استان اعزام شدند و یک هزار و 496 بیمار نیز با اورژانس استان همکاری نداشتند.
وی اظهار داشت: همچنین برای 808 بیمار اقدامات اولیه انجام شد و این افراد جهت مراجعه به مراکز درمانی معرفی شدند.
صفدری ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا، هفت پایگاه اورژانس زمینی، سه پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای در استان راه اندازی و برای ساخت و تجهیز هر آمبولانس در هر پایگاه 180 میلیون تومان هزینه شده است.
وی عنوان کرد: همچنین تاکنون بیش از 70 محل فرود (پد) محلی بالگرد اورژانس در مناطق سخت گذر و هشت پد در بیمارستان های استان راه اندازی شده است.
برچسب‌ها
دانشگاه های علوم پزشکی تجهیزات پزشکی لرستان

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/214589/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی