ندای لرستان

آخرين مطالب

آیت‌الله رئیسی:

2000 واحد تولیدی در کشور فعال شده است سياسي

2000 واحد تولیدی در کشور فعال شده است
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - ایسنا/لرستان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پشتیبانی و حمایت از تولید کشاورزی، صنعت و فعال کردن واحدهای تولیدی از کارهای مهمی است که در استان باید انجام داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، امروز در گفت‌وگو با مردم لرستان اظهار کرد: هر کوی و برزن این استان به نام شهیدان بزرگوار مزین است.
وی ادامه داد: لرستان زمین‌های توسعه یافتگی زیادی دارد، منابع آبی که خداوند به این استان داده، حدود 13 میلیارد مترمکعب آبی است که از این استان خارج می‌شود.
رئیسی عنوان کرد: زمین‌های کشاورزی و معادن خوبی در استان وجود دارد که انسان را به کار وامی‌دارد، اما در برخی از بخش‌ها آنطور که باید توجه نشده است.
این کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: سؤال ما این است که چرا لرستان با این زمین حاصلخیز، آب و منابع آبی و روحیه کار و تلاشی که در مردم آن است، این نیروهای خوب و کارآمد چرا باید بیکار و معطل بمانند، چرا بیکاری در استان صدای همه در درآورده و جوانان تحصیل کرده در خیابان‌ها قدم زده و دنبال کار بگردند.
وی ادامه داد: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم حلقه مفقوده در این مورد یک مدیریت کارآمد است.
رئیسی افزود: اگر نگاه کنیم بیش‌از 700 واحد تولیدی در استان معطل مانده است، امروز مدیران باید به بخش تولید کمک کرده و آن را فعال کنند، جای جای این استان ظرفیت تولیدی، اشتغال و جذب نیروی انسانی وجود دارد، چرا باید معطل بماند؟
این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه چرا این زمین حاصلخیز که می‌تواند عامل خیر و برکت برای استان و کشور باشد، معطل بماند، عنوان کرد: بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در این استان است، باید زمینه جذب آن فراهم شود چراکه موجب اشتغال و افزایش تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ما دامداری‌های خرد در استان داریم اما دامداری‌های بزرگ در استان فعال شود که می‌تواند در ایجاد اشتغال و رونق تولید مؤثر باشد، افزود: جای جای استان زمینه گردشگری دارد، چرا زیرساخت‌ها و صنعت گردشگری را فعال نکنیم که موجب جذب جوانان شود، این‌ها کارهایی است که دست یافتن به آن پیچیدگی ندارد.
رئیسی بیان کرد: برخی از کارها در استان انجام شده اما وضع موجود با مطلوب خیلی فاصله دارد، این مسئله را باید حل شود، اشتغال‌ها باید تولیدکننده و مولد باشد.
این کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: با داشتن طرح‌های خوب و مفید، امروز لرستان با داشتن زمینه‌هایی که خداوند به آن داده می‌تواند مشکلات را حل کند، همت شما مردم و جوانان تحصیل کرده را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: با حضور شما در صحنه بسیاری از این گره‌ها قابل گشایش است.
رئیسی ادامه داد: کار کشاورزی در لرستان انجام می‌شود اما صنایع تبدیلی آن محدود است که باید ایجاد شود که کالای کشاورزی با ارزش افزوده در استان مصرف و یا به خارج از استان صادر شود، این زنجیره ارزش باید نسبت به کالای کشاورزی ایجاد شود.
این کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: اگر در کنار کار کشاورزی و دامداری صنایع تبدیلی وجود نداشته باشد ارزش افزوده نیز نداریم، در لبنیات نیز اینگونه است.
وی با اشاره به اینکه ما نسبت به صنعت دام و طیور مشکل داریم، افزود: این صنایع باید در استان فعال شود که نیازمند حمایت دولت و فعالیت افراد فعال در این حوزه است.
رئیسی عنوان کرد: یک سری طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی و منابع طبیعی در لرستان داریم که باید کامل شود که می‌تواند چرخه کار کشاورزی و منابع طبیعی را فعال کند.
این کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: معادن خوبی در استان وجود دارد اما خام فروشی می‌شود، یکی از مشکلات ما این است که از معادنی که پروانه دارند بهره‌برداری نمی‌شود، اگر شود به صورت خام فروشی است و آن را به بیرون از مرزها می‌دهیم در صورتی که در صورت فعال شدن زنجیره آن ارزش افزوده ایجاد شده و همچنین برای جوانان کار ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: سنگ لرستان معروف است، جز معادن ارزشمند استان است و می‌تواند مشکلات مردم را کاهش دهد.
رئیسی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی لرستان مهاجرت از روستاها و شهرهاست، برای اینکه احساس می‌کند عرصه زندگی بر او تنگ شده، چون کار کشاورزی مورد حمایت نیست، درحالی که محصول کشاورز باید خرید تضمینی شود با قیمت عادلانه که محصول او تضمین شود.
این کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از تولید کشاورزی، صنعت و فعال کردن واحدهای تولیدی از کارهای مهمی است که در استان باید انجام داد.
وی تصریح کرد: 2000 واحد تولیدی توسط همکاران ما در سراسر کشور فعال شده برای این است که ما حس گرفتیم زمانی که مقام معظم رهبری گفتند که اولی مسئله اول در کشور است، اگر دیگر مسئولان نیز حس می‌گرفتند اوضاع کشور اینگونه نبود.
رئیسی عنوان کرد: امکان اشتغال بسیاری از بیکاران وجود دارد، امکان راه انداختن واحدهای تولیدی که زیرساخت آن درست شده وجود دارد فقط باید همت کرده و با کار جهادی کارخانه را وارد عرصه تولید کرد.
این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: دختر و پسر لر و شما که در وجود و فرهنگتان صداقت وجود دارد، بسیاری از مشکلات شما قابل حل شدن است، مقام معظم رهبری فرمودند که رفع مشکلات کشور در خود کشور وجود دارد، نباید به دستان بیگانگان توجه داشت، رفع تحریم‌ها را با همه قدرت دنبال می‌کنیم اما نباید اقتصاد را شرطی کرده و سفره مردم را به جاهای دیگر و اتفاقات بین‌المللی وابسته کرد.
وی تصریح کرد: ما دنبال اقتصادی هستیم که تکانه‌ها آن را تکان ندهند، دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم، بیکاری‌ها در جای جای استان و کشور مردم را رنج ندهد، رقم‌های قابل توجهی در بیکاری داریم که نباید باشد، همیشه آمار بیکاری در این استان برای من نگران کننده بوده چرا استانی با این همه منابع آب و منابع طبیعی و نیروی کارآمد آماده کار و نشانه‌های صدق را دارد، نشان می‌دهد که استان لرستان جای کار دارد.
رئیسی بیان کرد: وظیفه ما حضور در انتخابات و عرضه خود بود و شما وظیفه خود را به خوبی می‌دانید، انتظار ما این است که در انتخابات حضور پررنگ داشته باشید و پشتوانه‌ای برای دولت آینده باشید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/214672/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سوراخی در یخ که 50 سال دانشمندان را متحیر کرده بود

تیراندازی، مراسم عروسی در ونایی بروجرد را به عزا تبدیل کرد

بهره مندی500 نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

اعلام برنامه‌های روز دختر در لرستان

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

الگوی چینی ترک برداشت

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

فروردین خاموش مسکن تهران

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد

کاهش قیمت سکه و طلا؛ دلار ثابت ماند

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

بازدید از کیفیت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن

آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

زیباکلام: برای دولت و اصولگرایان مظاهر زندگی مفهومی ندارد

رافائلِ رفت و برگشت

کاهش غیرواقعی آمار جدایی

توهم «جامعه مدنی» از سر آمریکا و جهان پرید

معاون وزیر اقتصاد: بدهی 11 میلیارد دلاری عراق به ایران صحت ندارد

چرا شرکت‌های بزرگ هم معافیت مالیاتی دارند؟

دفاع بذرپاش از وعده 4 میلیون مسکن رئیسی

چه مشاغلی اصلا مالیات نمی‌دهند؟

ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن

قیمت‌های عجیب سنگ قبر از 10 تا 450 میلیون تومان

هدیه دلاری ثبت نام و دعوت از دوستان به صرافی تبدیل

2 فوتی و 2 مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک

سقوط درختان سطح شهر خرم‌آباد در پی وزش باد شدید (فیلم)

درج تاریخ انقضا منقضی شد

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

تقلای آخر برای احیای برجام!

گروسی چه اهدافی را در ایران دنبال می‌کند؟

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه

10 استان کشور از تنش آبی خارج شد

تهاتر نفت برای اتمام عملیات راه‌آهن خرم‌آباد