ندای لرستان

آخرين مطالب

بوستان بانوان ازنا در بلاتکلیفی چندین ساله/ خلاء نشاط در پارک وعده‌ها مقالات

بوستان بانوان ازنا در بلاتکلیفی چندین ساله/ خلاء نشاط در پارک وعده‌ها
  بزرگنمايي:

ندای لرستان -

ندای لرستان


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، بهمن 96 که کلنگ پارک بانوان ازنا بر زمین زده شد قراربود یکسال بعد یعنی بهمن 97 پارک تکمیل و بانوان از آن استفاده کنند، اما این وعده نیز مانند دیگر وعده‌های مسوولان محقق نشد.
در حال حاضر فضایی که برای احداث پارک بانوان اختصاص داده شده تنها درختچه‌هایی است که بر اثر بی توجهی در آستانه خشک شدن قرار دارند ، نه حصاری و نه وسیله‌ی که بانوان بتوانند به راحتی و آرامش خیال به ورزش بپردازند.
تکمیل پارک بانوان به عنوان یکی از مطالبات جدی بانوان ازنا ضروری است، موضوعی که باید مورد توجه مسوولان و متولیان این امر قرار بگیرد.
متاسفانه بی توجهی و رها کردن پروژه‌ها در ازنا یک امر عادی است به طوری که ما شاهد پروژه‌های بلاتکلیف در زمینه‌های مختلف هستیم، مسوولان هنگام شروع پروژه‌ها از مزایا و اهمیت آنها سخن می‌گویند اما با گذشت زمان همه چیز به دست فراموشی سپرده می‌شود.

ندای لرستان

ازنا محروم از پارک بانوان
فرزانه سرلک یکی از بانوان ازنا می‌گوید: بسیاری از شهرها دارای پارک بانوان هستند و بانوان به راحتی در آن به ورزش می‌پردازند اما در اینجا محل و مکان مناسبی وجود ندارد.
وی می‌افزاید: زنان و مادران حق دارند در محیطی امن و شاداب به ورزش بپردازند اما متاسفانه ما از این حق محروم هستیم، چند سال پیش انتشار خبر احداث پارک بانوان باعث خوشحالی شد اما اکنون خبری از پارک با نوان نیست، اگر زمین را خریداری کرده‌اند چرا فکری به حال آن نمی‌کنند.
این شهروند ازنایی می‌گوید: پارک بانوان مکانی است که یک زن به راحتی با دوستان و خانواده خود به صورت فردی و گروهی فعالیت دارد، در واقع بستری برای تخلیه انرژی بانوان است اما متاسفانه این پروژه به حال خود رها شده است.
پارک بانوان پروژه‌ی رها شده
یکی دیگر از بانوان ازنایی با بیان اینکه ما مکانی می‌خواهیم که با خیال راحت به پیاده روی و ورزش بپردازیم، عنوان می‌کند: زمانی که پارک احداث شود با استفاده از وسایلی که در آن نصب می‌شود بانوان با آرامش خاطر ورزش می‌کنند و دیگر نیاز نیست در ملاعام فعالیت بدنی داشته باشند.
فاطمه دهقان می‌گوید: پارک بانوان یکی از ابتدایی‌ترین مطالبات بانوان ازنا است، اما نمی‌دانیم چرا مسوولان به این مهم توجه نمی‌کنند و با گذشت چهار سال پارک بانوان ازنا که قراربود ظرف یکسال تکمیل شود همچنان نیمه کاره رها شده است.
وی با اشاره به اینکه مسوولان به ورزش بانوان اهمیت نمی‌دهند، بیان می‌کند: زمانی که پارک ویژه بانوان احداث شود بانوان علاوه بر ورزش اوقات فراغت خود را هم به راحتی در آن سپری می‌کنند، تقاضا داریم هر چه سریعتر این پارک به بهره‌برداری برسد.

ندای لرستان

ضرورت تکمیل پارک بانوان در راستای ارتقا سلامت روحی و روانی بانوان
یک کارشناس مذهبی نیز با انتقاد از نبود پارک بانوان در ازنا می‌گوید: با وجود اینکه نیمی از جمعیت ازنا را زنان تشکیل می‌دهد اما از این قشر غافل و آنها را به فراموشی سپرده‌ایم، این در حالی است که احداث پارک بانوان در راستای ارتقا سلامت روحی و روانی همچنین سلامت جسمانی این قشر حائز اهمیت است.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا نصیرالاسلام می‌افزاید: تکمیل پارک بانوان ازنا به عنوان یک بستر مناسب برای تغییر روحیه بانوان ضروری است، بنابراین متولیان می‌بایست هر چه سریعتر این پروژه را تکمیل کنند.
ورزش بانوان تضمین کننده سلامت جامعه
یک کارشناس تربیت بدنی نیز با بیان اینکه توجه به ورزش بانوان تضمین کننده سلامت جامعه است، می‌گوید: در واقع نشاط اجتماعی یک جامعه در گرو همه اقشار به ویژه بانوان است، بنابراین ارتقا سلامت به عنوان مربیان فرزندان آینده ضروری است.
عبدالله ذلقی عنوان می‌کند: در جامعه‌ی که با آسیب‌های اجتماعی، مشکلات روحی و روانی همچنین کم تحرکی در بین زنان مواجه هستیم باید بستر را برای ورزش این قشر مهیا کنیم.
وی خاطرنشان می‌کند: امیدواریم با جدی گرفتن ورزش بانوان شاهد تربیت نسلی سالم و با روحیه باشیم، ایجاد اماکن ورزشی و تفریحی مانند پارک بانوان یکی از بسترهای لازم و ضروری است.

ندای لرستان

شکایت یکی از ادارات نظارتی دلیل توقف کار
شهردارازنا با اشاره به مساحت پروژه پارک بانوان ازنا می‌گوید: این پروژه در ابتدا درمساحتی 81 هزارمتر مربع تملک شد اما بعدا و با توجه به حدود معبر به 72 هزارمتر مربع کاهش پیدا کرد، پس از نهایی شدن توافقات سال 96، کلنگ آن بر زمین زده شد.
عابدینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت متوقف شدن پروژه توضیح می‌دهد: با شروع عملیات اجرایی یکی از ادارات نظارتی شکایاتی را علیه توافقات انجام شده طرح کرده و به همین دلیل کار متوقف شد.
وی تصریح می‌کند: اگر کار پیش نمی‌رود مشکل این است که پروژه در دادگاه پرونده قضایی دارد، اما به محض صدور آرا کار از سر گرفته می‌شود.
شهردارازنا در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه اداث پارک بانوان یکی از مطالبات شهروندان ازنا به ویژه بانوان است، می‌گوید: پیگیر موضوع هستیم و امیدواریم ظرف همین روزها خبر خوبی به ما بدهند و بلافاصله کار را شروع کنیم ، شهرداری آمادگی لازم را برای تکمیل پروژه دارد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/214915/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

اتصال 232 روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

تولید 5.5تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی

استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

232 روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی