ندای لرستان

آخرين مطالب

دور تند وعده‌های رنگارنگ در رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر مقالات

دور تند وعده‌های رنگارنگ در رقابت‌های انتخاباتی شورای شهر
  بزرگنمايي:

ندای لزستان- اگرچه تبلیغات زودهنگام به روش های مختلف از نشست های بزرگان فامیل و طوایف و سعی در همراه سازی دیگر خانواده ها تا فعالیت‌های مجازی از ماه ها پیش در استان لرستان آغاز شده بود اما این روزها ابداعات و نوآوری های جدیدی از برخی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا  به چشم می خورد و هرکدام به نوعی سعی در جلب آرا مردم و افزایش شمار طرفداران خود دارند.

صرف نظر از تجمعات و همایش ها، مهمانی های پر هزینه، حضور در مراسم های مختلف و به نوعی در میان مردم بودن، ائتلاف های طایفه ای و قسم خوردن ها، راه اندازی کانال های حامیان داوطلبان، اما این روزها یکی از قدیمی ترین و متاسفانه پربازده ترین روش جلب آرا مردم همان شعارهای محقق نشدنی و وعده های پوچ است که فرصت انتخاب اصلح را به راحتی از مردم می رباید.

در این میان مشکلات زیاد شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان دستاویزی برای برخی داوطلبان انتخابات شورای شهر شده است تا با سردادن شعارهای واهی آرا مردم را به نفع خود مصادره کنند.

از طرفی نیز برخی با توجه بر رویکردها و بسترهای گردشگری موجود سعی در ورود به این حوزه را دارند و خود را دلسوز جوانان و مدافع سفره خالی مردم در کنار ظرفیت های بزرگ معرفی می کنند و با وعده های پرزرق و برق مردم را به سمت حضور در کنار حامیان خود فرا می خوانند.

گشت و گذاری کوتاه در خیابان های شهر خرم آباد و ژست های تبلیغاتی داوطلبان در کنار بناهای تاریخی و ظرفیت های گردشگری حاکی است از زکاوت این افراد برای همراه سازی مردم با خود و جلب آرای بیشتر دارد.

در این میان برخی نیز بر آسیب های اجتماعی و مناطق حاشیه ای شهر تمرکز کرده اند و با حضور در این مناطق و جلسات با خانواده ها و ساکنان این مناطق از دغدغه مندی خود برای برون رفت از آسیب های اجتماعی پرده برداری می کنند.

چهره های فرهنگی و ورزشی نیز بر حوزه های فعالیت خود توجه بیشتری کرده اند و کاستی ها و بی برنامه گی سالیان گذشته می گویند و البته بانوان نیز از این بازار رنگارنگ وعده ها بی نصیب نیستند و روزانه از طرف دوستان و اقوام به محافل بی توجه به پروتکل های بهداشتی دعوت می شوند و این روزها بعنوان نیمی از جمعیت بسیار مورد توجه برنامه ریزی های آرمانی نامزدها هستند.

جوانان و پرداختن به مشکلات و مطالبات آنان نیز یکی از مهمترین ابعاد شعارها و وعده های انتخاباتی در خرم آباد است و چهره های جوان بسیاری در بین داوطلبان انتخابات شورای شهر حضور دارند و هر کدام از ظن خویش به لزوم رفع مشکلات جوانان می پردازند.

خلاصه اینکه در حضور حدود 300 نفر داوطلب شورای شهر خرم آباد چهره های مختلف با دغدغه های فراوان برای رفع مشکلات شهر و مردم قد علم کرده اند و در این رقابت پرجمعیت سعی در ربودن گوی سبقت دارند.

اگرچه در پنج دوره پیشین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها تجربه نشان داده است که اینگونه افراد در صورت راهیابی به پارلمان شهری ضعیف ترین وکلای مردم بوده اند و شناخت چندانی از حوزه وظایف و مسولیت های خود ندارند اما همچنان دیگر داوطلبان با استفاده از این روش سعی در سواستفاده از مشکلات مردم و جامعه دارند.

آنچه که از نامزدهای راه یافته  به شورای اسلامی شهرها و روستا ها توقع می رود این است که پیش از بیان هرگونه شعار و وعده ای نخست با وظایف و توانمندی های شورای اسلامی شهرها و روستاها آشنا شوند و شعارهای تبلیغاتی خود را بر آن اساس طراحی و برنامه ریزی کنند چراکه با اندکی تامل و تمرکز بر شعارهای کنونی کاملا مشهود است شمار زیادی از این افراد شناخت چندانی از وظایف و مسولیت های این شورا ندارند.

هر مسند قدرت در جامعه اسلامی تعاریف و تکالیف خود را دارد و راهبرانی که در آن مشارکت و ایفای نقش می‌کنند باید وعده و عملکرد شفاف داشته باشند چرا که هر عمل خلاف واقع اعتماد مردم را تضعیف و خدشه‌دار می‌کند.

 برنامه های تبلیغاتی داوطلبان انتخاباتی باید بر اساس قانون و ظرفیت های موجود باشد و همه باید در ریلی حرکت کنند که به توسعه ختم شود.

 شرح وظایف و حیطه اختیارات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای همگان آشکار است، دروغ پردازی و ارایه وعده‌های بی‌اساس از سوی نامزدهای انتخاباتی به مثابه حق الناس است و این اقدام ضمن گمراه کردن افکار عمومی، سلب اعتماد مردم از مسولان را به دنبال دارد.

 احترام به اصول و ارزش‌های اساسی نظام اسلامی، ترجیح مصالح عمومی و ملی به منافع شخصی و گروهی، صداقت و انصاف در گفتار و کردار از مهمترین مواردی است که داوطلبان انتخاباتی باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

 انتخابات در ایران نشات گرفته از آموزه های دین مبین اسلام برای بهره گیری از نخبگان در هدایت امور جامعه است بنابراین داوطلبان انتخاباتی باید این جایگاه خود را درک کرده و از مسیر تقوا و دین مداری در این فرآیند ملی خارج نشوند.

انتظار مردم از داوطلبان انتخاباتی، تبلیغات در یک فضای آرام و به دور از تخریب و وعده‌های بی اساس است چرا که اینگونه وعده ها نه تنها دردی از مردم برطرف نمی کند بلکه دستاوردی به غیر از ناامیدی مردم و بی اعتمادی به مسولان نخواهد داشت.

در این راستا مردم نیز باید برای برون رفت از این معضل باخارج شدن از صف طرفداران این افراد دست به انتخابی اصلح و افرادی توانمند بزنند و برای همیشه مسیر شعارهای تحقق نیافتنی را سد کنند.

در این میان مسوولان نیز سعی در آماده سازی امکانات لازم برای حضور گسترده مردم در انتخابات حساس و سرنوشت ساز 28 خرداد را دارند.

تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات 1400 در لرستان فراهم شده است

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: تدابیر انتظامی و امنیتی لازم برای برگزاری انتخاباتی امن و آرام در استان ‌فراهم شده است.

محمود ثمینی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات، تعیین کننده و مشارکت بالا پشتوانه فرد منتخب بوده و عامل تقویت نظام است بنابراین دشمنان همواره سعی در دلسرد کردن مردم دارند اما حضور حداکثری پاسخی قاطع به یاوه‌گویی مخالفان خواهد بود.

وی گفت: برخلاف فشارهایی که از طریق رسانه‌های بیگانه برای عدم حضور در انتخابات ایجاد شده است اما باید تلاش کنیم اهمیت حضور همه در انتخابات و مشارکت در این امر سیاسی به مردم بازگو شود. 

ثمینی با اشاره به اینکه آرای مردم لرستان در انتخابات 28 خرداد از طریق یکهزار و 871 شعبه اخذ می شود ادامه داد: تبلیغات رسمی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت روز 20 خرداد آغاز شده و تا ساعت هفت 27 خرداد ادامه خواهد داشت.

یک میلیون و 550 هزار نفر واجد شرایط مشارکت در انتخابات در لرستان حضور دارد

رییس ستاد انتخابات لرستان هنچنین گفت: یک میلیون و 550 هزار نفر از مجموع جمعیت حدود یک میلیون و 800 هزار نفری این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات 28 خرداد امسال هستند.

ثمینی ضمن اعلام آمادگی لرستان برای برگزاری انتخابات خردادماه اظهار داشت: تمامی بسترها برای برگزاری انتخاباتی سالم، بی طرفانه و قانونمند در استان فراهم است و رسانه ها در این راستا بسیار موثر هستند.

وی افزود: تاکید معاونت سیاسی وزارت کشور بر سلامت و حفظ بی طرفی انتخابات به عنوان خط قرمز این رخداد مهم است و همه عوامل برگزاری این رویداد مهم ملزم به رعایت اصل بی طرفی و قانون مداری به عنوان منشور اخلاقی انتخابات هستند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 28 خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/214931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

کشف 400 میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

توزیع 3 هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

آخرین خبر‌ها از 2 ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

500 هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

افزایش 13 درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

بهره مندی 138 هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد