ندای لرستان

آخرين مطالب

ظهور و بروز اراده ملی؛

اولین تکلیف سیاسی و آغاز راهی طولانی مقالات

اولین تکلیف سیاسی و آغاز راهی طولانی
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - خرم‌آباد - امروز جشن ملی ایرانیان است و رای اولی‌ها گل سرسبد این جشن هستند، در همه شعبه‌ها دیده می شوند، با نگاه و رفتار خاص مخصوص دوران نوجوانی، توجه همه را جلب می کنند، شور و نشاط دارند، بگو بخند می کنند و همه را به وجد آورده‌اند.

به گزارش ایرنا زمان برگزاری انتخابات 1400 فر رسید و صندوق های اخذ رای امروز جمعه، تصمیم مردمی را در دل خود جای می دهند که اثر آن تا چهار سال دیگر در ابعاد مختلف حک می شود، در این میان رای اولی ها هستند که نخستین تکلیف سیاسی خود را تجربه می کنند و حضور آنان در دوره های بعد به نتیجه این انتخاب آنان بستگی دارد.
برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و 501 هزار و 964 نفر در لرستان واجد شرایط رای دادن هستند که 33 هزار و 825 نفر آنان رای اولی می‌باشند.
رای اولی هایی که امروز شاید انگشت اشاره شان با جوهر آبی استامپ رنگین نشود اما بدون شک اشاره این حضورشان به آینده ای درخشان و ایرانی سربلند است، تا دور بعدی انتخابات با افتخار، این حضور خود را تکرار کنند و رای دومی هایی باشند که به بلوغ سیاسی رسیده اند و مسیر طولانی راه پیش رویشان را تشخیص داده اند.
حضور رای اولی ها در تمامی شعب اخذ رای لرستان به ویژه شهر خرم آباد چشمگیر است، دختر و پسرهایی که اغلب با دوستان خود و به صورت دو یا چند نفری آمده اند و دیدن آنها با شور و نشاط خاصی که دارند طراوت قابل توجهی به صفوف مردم منتظر داده است.
رای اولی هایی که امروز جشن تکلیف سیاسی شان است اغلب به دلیل شرایط سنی شان سعی می کنند به چشم بیایند، شور خاصی دارند، در مورد مباحث سیاسی با صدای نسبتا بلند صحبت می کنند، از نامزدهای مورد نظرشان می گویند، گاهی پسرها به شوخی به سر و کله هم می زنند و قدرت خود را تا حدودی با تلفیقی از شور حضور به رخ می کشند.
رای اولی هستند اما حرفهایشان که با هم رد و بدل می شود جالب است، گاهی احساس می کنم سن آنها بیش از یک رای اولی است، مسایل منطقه را تحلیل و انتخابات ایران را به اهرمی برای قدرت کشور در منطقه تعبیر می کنند، از حاج قاسم می گویند که به انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور سفارش کرده است.
یک دختر رای اولی که ظاهر و پوشش او همانند بسیاری از جوانها و نوجوانهای به اصطلاح امروزی است با افتخار از عموی شهیدش سخن می گوید و تاکید دارد با صدای بلندتری به همه بهماند که خانواده او هم در انقلاب سهم بزرگی داشته اند، به دوستش در مورد شهادت عمویش توضیح می دهد و می گوید به خاطر عموی شهیدش رای می دهد.
چند قدم جلوتر نیز پنج دختر رای اولی هرچند در صف رای دادن ایستاده اند اما در اصل دور یکدیگر حلقه زده اند و من هم خود را در میان آنان جای می دهم، به شوخی از تمام شدن امتحاناتشان ابراز خوشحالی می کنند و افتخار فارغ التحصیلی شان را با همزمانی اولین حضور در انتخابات خوش یمن می دانند.
یکی از آنها می گوید از رییس جمهور انتطار دارد برای جوانان شغل اداری ایجاد شود، اما دوستش به شغل آزاد اعتقاد دارد و خواسته اش از رییس جمهوری را در آسایش و رفاه خلاصه می کند، دیگری در مورد مریضی مادرش و مشکلات بیمه ای می گوید و دوست دارد بیماران خاص از حمایت های بیشتری برخوردار باشند.
برخی از آقا پسرهای رای اولی و پرشور می خواهند رییس جمهور مدت سربازی را کم کند، یکی از آنها آرزوی رسیدن به تیم ملی فوتبال را دارد و دوست دارد اعضای شورای شهر او را در رسیدن به این آرزو یاری کنند، حتی بدون رودربایستی از موانع اقتصادی ازدواج و تامین مسکن می گویند، چند همه آنها به اختیارات رییس جمهور واقف نیستند اما همین که مطالباتی دارند و راه رسیدن به تحقق این خواسته ها را در مسیر صندوق های رای یافته اند نشان می دهد رای اولی ها نقش مهمی در شور انتخابات و سربلندی کشور دارند.
خیلی از رای اولی ها از ظاهرشان مشخص هستند، رای اولی دیگری را می بینم که با گوشی تلفن همراه خود کار می کند، نیم نگاهی به صفحه گوشی او می کنم، همچنان در حال جستجو برای اسامی و انتخاب نامزدهای شورای اسلامی شهر است، از او می پرسم چرا تاکنون انتخاب نکرده است، می گوید در انتخاب وسواس زیادی دارد، احساس مسولیتش در قبال انتخاب افراد زیادی است و دوست دارد بهترین ها وارد شورای شهرش شوند تا بهترین تصمیم ها گرفته شود.
در مورد انتخاب ریاست جمهوری می پرسم، بر خلاف برخی افراد از جمله خود من که نام نامزد مورد نظر را به دیگران نمی گوییم، به صراحت نام نامزد برگزیده اش را برای انتخابات ریاست جمهوری می گوید، دلایلی هم دارد که از نظر من یک جوان 18 ساله که تا این اندازه آگاهی و قدرت تحلیل دارد ستودنی است.
امروز همه رای اولی ها با حضور خود گام در مسیری طولانی نهاده اند که بدون شک پایان خوش این مسیر به تداوم حضور آنان و مابقی ملت ایران بستگی دارد، حضوری از جنس اقتدار و وفاداری که بعد از چهار دهه همچنان بیانگر ضمانت انقلاب به دست مردم است و نشان می دهد ملت ایران هرگز اجازه دشمن شادی را به بیگانگان نخواهند داد، امروز در صف ایرانیان رای اولی هایی آمده اند که خواسته هایی دارند و امیدوار هستند بتوانند به سهم خود در کشور برسند و زندگی همراه با آسایشی پیش رویشان باشد.
انتخابات تمام می شود و افراد منتخب می مانند و وعده هایشان، وعده هایی که در حضور همین رای اولی ها پای صندوق بسیار موثر بود بنابراین مردم انتظار دارند منتخابان 1400 شادی پیروزی خود را طی چهار سال با مردم سهیم باشند و در تمام طول خدمتشان، موجب رضایت و شادی ملت سرافراز ایران شوند.
انتخابات 28 خرداد در 31 حوزه شهری و یکهزار و 700 حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با 24 شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 مشارکت انتخاباتی لرستان
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/215401/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

جوی آرام و پایدار در لرستان

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

بازدید استاندار لرستان از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

غبارروبی گلزار شهدا خرم‌آباد با حضور استاندار جدید لرستان

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

حضور بیش از 60 پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

افزایش 93 درصدی سطح زیر کشت کلزا در سلسله

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد