ندای لرستان

آخرين مطالب

برای ایجاد«فرصت‌های اشتغال»، بیش از آن که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای باشیم، نیازمند«مهارت‌های خوب زیستن» هستیم معاونت امور زنان و خانواده

برای ایجاد«فرصت‌های اشتغال»، بیش از آن که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای باشیم، نیازمند«مهارت‌های خوب زیستن» هستیم
  بزرگنمايي:

ندای لرستان - وزیر آموزش و پرورش، در نشست دو جانبه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: برای فرصت‌های اشتغال بیش از آن که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای باشیم، نیازمند مهارت‌های خوب زیستن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش، در نشست دو جانبه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: برای فرصت‌های اشتغال بیش از آن که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای باشیم، نیازمند مهارت‌های خوب زیستن هستیم.
محسن حاجی میرزایی، در نشست دو جانبه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که با موضوع رونمایی از محتوای آموزشی مهارت های خوب زیستن برای دختران برگزار شد، اظهار کرد: دوره کودکی و نوجوانی، از مهم ترین دوره های زندگی برای کسب مهارت های زندگی است.
وی افزود: کسب دوره های مهارتی، هم امری ذاتی و هم امری اکتسابی است و اگر کسی فاقد این قابلیت ها باشد موفق نخواهدشد؛ زیرا کیفیت زندگی ما تا حدود زیادی تحت تأثیر این قابلیت، قرار دارد.
حاجی میرزایی تصریح کرد: فردی که قابلیت‌های لازم را نداشته باشد، همانند کسی است که بدون آمادگی در یک آزمون شرکت کند، بنابراین قطعاً موفق نمی شود، لذا کیفیت زندگی ما به میزان زیادی تحت تأثیر قابلیت‌های مختلف است.
وی ادامه داد: امروزه ما با تغییرات گسترده ای روبرو هستیم و این تغییرات همراه با شتاب، ما را در وضعیت‌های متعددی قرار می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود زندگی توأم با مسائل و مشکلات و لزوم حل مشکلات، خاطرنشان کرد: قطعاً حل مسائل و مشکلات، نیازمند قابلیت‌ها و توانمندی هایی است که اگر آن را کسب نکرده باشیم، قادر به حل مسائل نخواهیم بود.
وی اضافه کرد: ما دائماً در معرض انتخاب هستیم، لحظه‌های زندگی ما سرشار از انتخاب های متعدد است، هر انتخابی نیز مهم است زیرا زندگی ما را تحت شعاع قرار می دهد و در انتخاب های بعدی نیز مؤثر است.
عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: هر چه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ما به شکل موفقی بروز پیدا کند، انتخاب‌های ما توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد، بسیاری از افراد، وقتی در برابر یک وضعیت قرار می‌گیرند، گزینه‌های متعددی برای انتخاب ندارند، زیرا توانایی‌های متعددی را کسب نکرده اند.
وی ادامه داد: معتقدم برای فرصت‌های اشتغال بیش از آن که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای باشیم، نیازمند مهارت‌های خوب زیستن هستیم.
حاجی میرزایی گفت: یکی از مهم ترین معیارهای بکارگیری افراد، «هوش هیجانی» است اگر انسان‌ها با خود خلوت کنند و به مهم ترین علل شکست‌های زندگی خود بیندیشند، بدون شک به این نتیجه می رسند که بخش مهمی از شکست‌هایشان محصول «عدم مهارت کنترل هیجانات» است. وقتی فرد توانایی مدیریت هیجانات خود و دیگران را ندارد، روابطش آسیب می‌بیند.
وی، هیجانات را عنصر تأثیر گذار در زندگی برشمرد و عنوان کرد: برای «نقش‌آفرینی، کارکردن و حل مسئله»، نیازمند قابلیت‌هایی هستیم و برای «تاب‌آوری در برابر وضعیت‌های نو»، نیازمند توانایی هستیم؛ بنابراین اگر توانایی‌های لازم در ما وجود نداشته باشد، در برابر تغییرات، منفعل بوده و در برابر آن مسائل، مستأصل خواهیم شد و از طرفی امکان انتخاب برای ما محدود شده و ما را دچار افسردگی و سرخوردگی خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در اسناد بالادستی، از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این قابلیت‌ها احصا شده است و دانش‌آموزان باید این قابلیت‌ها را داشته باشند. فرهنگ دینی و ادبیات غنی برخوردار از برنامه دینی، به خوبی به این مفاهیم پرداخته است، بنابراین باید بتوانیم موقعیت‌ها را شناسایی و قابلیت‌ها را بفهمیم و به دانش‌آموزان منتقل کنیم.
وی افزود: هرچند فهم قابلیت ها و ظرفیت ها، امر بسیار مهمی است اما کافی نیست زیرا باید علاوه بر آن، دانش به کار گیری ظرفیت ها را نیز دارا باشیم؛ ممکن است بتوانیم دانش را به افراد منتقل کنیم اما او شاید در یک موقعیت مناسب نتواند آن را به کار بگیرد؛ زیرا باید درباره زمان و مکان به کار بستن قابلیت‌ها آگاهی لازم را داشته باشد.
عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار کرد: عناوین بسیار جذابی برای این دوره‌ها انتخاب شده است؛ «امید» یکی از مهم ترین سرمایه‌هایی است که به سرعت آسیب می‌بیند؛ «زندگی» با مهربانی صفا پیدا می‌کند؛ «هوش هیجانی» بسیار قابلیت ممتاز و مهمی است. من بسیار به این کار ارزشمند خوش بین هستم و امیدوارم توسعه پیدا کند.
وی افزود: اگر بتوانیم خانه و مدرسه را به این قابلیت‌ها تجهیز کنیم، قطعاً می‌توانیم کمک شایانی به ارتقای شخصیت و تاب آوری دانش‌آموزان داشته باشیم؛ ‌لذا باید مربیان تربیتی و خانواده‌ها را به این قابلیت‌ها تجهیز کنیم و در این راستا از ظرفیت شبکه شاد به خوبی بهره مند شویم.

لینک کوتاه:
https://www.nedayelorestan.ir/Fa/News/221761/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

انقلابیون انتقادی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

850 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم

20 تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

تولید 700هزار تن آرد در لرستان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

رفع‌تصرف 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان

تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان

پیش بینی ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن گندم در لرستان

صادرات 75 تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس