ساخت 7 هزار و 500 متر تونل دوقلو در آزادراه خرم آباد- اراک/ پیش بینی عوارض 15 هزار تومانی برای خودروهای سواری
يکشنبه 10 مرداد 1400 - 07:27:29
|
|
ندای لرستان - مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: برای آزاد راه خرم آباد – اراک که به صورت 6 خطه کار شده عوارض خودروهای سواری 15 هزار تومان پیش بینی شده است. محمود جلالی در گفتوگو با میزان، در خصوص افتتاح طرح آزاد راه خرم آباد- اراک و ویژگیهای این آزاد راه گفت: طول آزاد راه خرم آباد – اراک 134 کیلومتر است که به صورت 6 خطه کار میشود و خرم آباد را به کمربندی شمالی اراک متصل میکند. وی بیان کرد: این آزاد راه 4 قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند. مجری طرح ازاد راه خرم آباد – اراک گفت: در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است. وی افزود: بیشترین ابنیهها و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه 2، 3 و 4 به طول 67 کیلومتر بوده است که از خرم آباد به بروجرد اجرای آن را آغاز کردیم که برای بهره برداری از آن آماده هستیم. جلالی تاکید کرد: افتتاح این پروژه مسیر خرم آباد- اراک را به طول 32 کیلومتر کوتاه میکند و سفری که از شهرستان خرم آباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی ما است حدود 43 دقیقه زمان سفر را کوتاه میکند. مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: در حال حاضر نقطههای حادثه خیز و برف گیر گردنه زاغه نزدیک خرم آباد و رازان در استان لرستان در جاده قدیم خرم آباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث این آزاد راه حذف میشود. وی افزود: این آزاد راه به صورت 6 خطه احداث میشود و برای اولین بار تونلهای بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزاد راه با تونلهای مسیر 6 خطه در کشور طراحی و اجرا شده است. جلالی در خصوص ویژگی این آزادراه گفت: چون این کریدور شمال به جنوب کشور است و جزو کریدورهای پرترافیکی کشور است باتوجه به اهمیت ترافیکی این مسیر امیدواریم بهره وری در نقل و انتقال و ترانزیت کالا و مسافر به خوبی انجام شود. مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در توضیح هزینههای این پروژه گفت: تا حدود 4 سال گذشته هزینههای ساخت بسیار کمتر بود و در دو سه سال اخیر هزینههای پروژه به طور چشم گیری افزایش یافته است، اما چون بیشتر کار پروژه در سالهای گذشته انجام شده است پروژه خیلی متاثر از افزایش قیمتها نشد و به همین دلیل در زمان بهره برداری حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است که بعد از بهره برداری کارهای تکمیلی را در برنامه خود قرار میدهیم تا پروژه استانداردهای روز را داشته باشد و پیش بینی میشود با هزینهای حدود 3 هزار میلیارد تومان کار قطعات دو، سه و چهار که 67 کیلومتر است به پایان برسد، وی افزود: براساس بررسی ها ازش روز این پروژه به 5 هزار و 500 تا 6 هزار میلیارد تومان میرسد. جلالی در خصوص تعیین عوارض این آزاد راه گفت: عوارض خودروهای سواری در این آزادراه حدود 15 هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت پروژه با تعبیه 7 هزار و 500 متر تونل دوقلو در مسیر و برخورداری از استاندارد بالا این رقم که حداقل قیمت است پیش بینی شده است. مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در خصوص مدت زمان ساخت این آزادراه گفت: مطالعه و بررسی این پروژه در سال 92 آغاز و قراردادهای آن بسته شد و از سال 93 اجرای کار به طور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود 7 سال طول کشیده است. بیشتر بخوانید: افتتاح بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان با اعتبار هزار و 520 میلیارد ریال انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی آزادراه وزارت راه و شهرسازی
http://www.Lor-Online.ir/fa/News/222326/ساخت-7-هزار-و-500-متر-تونل-دوقلو-در-آزادراه-خرم-آباد--اراک--پیش-بینی-عوارض-15-هزار-تومانی-برای-خودروهای-سواری
|